Sbalíš ji napoprvé?

Všimnete si pěkné dívky v klubu a rozhodnete se ji oslovit. Každý z mužů už to jistě nejednou udělal. Možná to skončilo odmítnutím, získáním telefonního čísla nebo společně strávenou nocí. Napadlo Vás ale, jak by se situace asi dál vyvíjela, pokud byste některé věci udělali jinak? V běžném životě můžete jen spekulovat, interaktivní film Interande Vám dá možnost vrátit se zpět v čase a Vaše rozhodnutí pozměnit. A nebo snad sympatickou brunetku Danu sbalíte hned napoprvé?

Znáte tuhle "hru"?

Unikátní interaktivní film Interande si pustíte ve svém prohlížeči a klikáním po obrazovce postupně rozhodujete, jak bude dál pokračovat. Hlavním hrdinou je mladý muž, který přišel do baru s jistým cílem - sbalit dívku. Nedělá to viditelně poprvé a jakmile se na scéně objeví „fešná teta“ Dana, jak pohlednou mladou brunetku pohotově označil jeho přítel barman, je pro něj jasnou volbou. Záleží jen na Vás, zda jeho snaha skončí happy endem, nebo dostane košem.

Film, který trochu připomíná hru, najdete na www.interaktivnifilm.cz a zabere Vám zhruba 15 minut. Tedy pokud uspějete hned napoprvé. Když jsem na stránky zavítal, netušil jsem, že tu strávím podobný čas jako u běžného filmu. Barbora Mudrová v roli Dany působí opravdu atraktivně, a zvědavost, jak na který podnět bude reagovat, byla zkrátka silnější.

Interande je podle mě kvalitně natočený film s dobrým hudebním pozadím. Postavy Dany, barmana a hrdinova přítele Fildy, si člověk zapamatuje, naopak na dotěrnou expřítelkyni s kulometem v puse by zřejmě raději zapomněl. Ač máte možnost o jednání hlavního hrdiny do jisté míry rozhodovat, často Vás svérázným řešením situací překvapí.

Projekt Interande přichází s originální myšlenkou. „Interaktivní film jako takový není nic nového, shodou okolností vznikl v Česku, na konci 60. let," vysvětluje jeden z hlavních tvůrců příběhu a scénárista Pavel Gotthard. „V dnešní době je internet plný krátkých interaktivních filmů, kde se nic nestihne dít, a existují i dlouhé, kde se příběh pořád odvíjí lineárně až na pár možností volby. Ani jedno nám nepřipadlo úplně ideální. Rozhodli jsme se jít střední cestou, která to zkombinuje dohromady. Film bude přiměřeně dlouhý, třeba 15 minut jako Interande, a bude neustále plný interakcí. Takže divák nebude jenom pasivně přijímat film a potom se rozhodovat, jestli vpravo a nebo vlevo, ale neustále bude dělat rozhodnutí, která mají význam a která ho vedou příběhem dál. Takový film chyběl na českém internetu a v zásadě i na světovém, tak jsme se rozhodli, že tuhletu mezeru zaplníme."

Zajímavé je také financování projektu. „Film vznikal v podstatě za finančního přispění užšího tvůrčího týmu,"vysvětluje Pavel Gotthard. „Protože jsme neměli žádného velkého sponzora, tak jsme většinu nákladů hradili z vlastní kapsy. Celý štáb i herci se tak projektu účastnili jen za reference. Kdyby všichni dostali zaplaceno, kolik je běžné, tak by cena filmu byla zhruba 1,5 milionu."

Schůzku v klubu jako hlavní téma filmu tvůrci zvolili, protože chtěli, aby jejich první interaktivní film byl zajímavý pro všechny diváky. „Každý někdy byl na rande, usiloval o někoho, ať už kluk o dívku nebo dívka o chlapce," říká Pavel. „Je to něco, čemu každý porozumí a film je tak dostupný skutečně všem." I proto jsou počáteční scény z klubu poměrně všední. „Kdyby tam ten hrdina přišel a začal by nějakou replikou z jiného světa, tak by se s tím lidi neztotožnili,objasňuje scénárista. „Nevěděli by, co to je za člověka a proč mluví tak divně, jak mluví."

Film obsahuje i vzkaz tvůrců pro nesmělé mladé muže. „V první části hlavní hrdina prožívá stereotypní situace,"přibližuje Pavel, „je v baru, zve holku na pití, tancuje s ní, povídá si a zažívá věci, které holka čeká, že se budou v baru dít. Naopak v druhé polovině filmu jsou věci spontánní - jdou sami městem, kupují si pizzu a zažívají různé náhodné věci. Při tom se k sobě dostávají blíž, protože - a to je poselství našeho filmu - romantika není v tom, že si člověk přichystá nějakou věc, kterou teďka předvede, nebo v nějaké hlášce, v nějaké technice, romantika je v tom, že dva lidé spolu zažívají něco spontánního a jsou k sobě upřímní a na nic si nehrajou. Není důležité si něco nachystat, ale něco prožít."

Rozhodnutí diváka v průběhu filmu jsou bodována a na konci pak zjistí, zda u mladé dívky Dany uspěl. Kromě toho se zobrazí i procentuální skóre. „Systém bodování dělal autor celého konceptu a designer Matouš Ježek," říká k tomu Pavel. „Některé volby jsou lepší, některé horší a v některých situacích je to zhruba rovnocenné. Konkrétní systém, co je jak bodováno, bychom nechtěli prozrazovat, protože bychom tím spoustě lidí zkazili překvapení. Ale s trochou empatie a pozorování reakcí té herečky se dá snadno přijít na to, co se jí líbí a co se jí nelíbí a podle toho hru hrát tak, aby se člověk dostal k pozitivnímu konci."

Interande se připravovalo zhruba 2 roky, z toho samotné natáčení zabralo 5 měsíců. „Na to, jak to byl velký projekt a kolik lidí se na něm podílelo, film vznikl naprosto hladce," pochvaluje si Pavel. Noční natáčení v Brně neušlo pozornosti městské policie, přeci jen scény jako přelézání zdi mohly nezasvěcenému oku připadat pochybné. Žádné problémy se ale nekonaly. „Přišli se podívat, jestli nejsme nějací lupiči, co tam někde loupí výlohu nebo tak," popisuje Pavel Gotthard. „Když viděli, že jsme filmaři, zasalutovali a odjeli."

V budoucnu by Pavel Gotthard rád v psaní interaktivních filmů pokračoval a to se stejnými lidmi. „Ten tým, který máme, je skvělý,a já v něm hodlám zůstat a dál psát interaktivní filmy. Myslím si totiž, že to je věc, která dává smysl, že se tohleto odvětví bude rozvíjet a je velké dobrodružství být u toho. Teď o víkendu máme schůzku o dalším projektu, takže už jsou věci v přípravě a celý vlak jede dál,“ libuje si Pavel.

Komentáře

Bez nadpisu
 od autora Majco

    Snaha sa cení, spracovanie pekné, ale obsah oničom. Chlapík je needy, má veľmi obmedzené možnosti, je predvídateľný. Veľmi málo používa nejaký skill, neukazuje svoju hodnotu, stále sa iba snaží. Hru treba hrať podľa pravidiel hry, nie podľa toho, ako to chodí v živote. Nedohral som ju do konca, nemá to zmysel. Ak sa niekomu podarí dohrať ju na 100%, bude aj tak sklamaný [S08]

    Reaguj na tento komentář
    Re:
     od autora Hudler

      Taky mě to moc nezaujalo. Zajímavý nápad a možná to měli otestovat jako normální hru na pár lidech než to zveřejnili. Při prvním hraní jsem nechápal ty možnosti a co k tomu řekl. Hru jsem dokončil na 80% a nemůžu říct, že by mě to nějak extra bavilo.

      Reaguj na tento komentář
Bez nadpisu
 od autora JMT

    To je trúba :). Správať sa ku mne ženská takto, tak ju sám pošlem kade ľahšie. Aby som sa niekomu pchal do riti, to nie je môj štýl. Ale niekomu sa to možno bude páčiť...

    Reaguj na tento komentář
Bez nadpisu
 od autora kraa

    V klubu je většinou hluk a tak se tam takto konverzovat nedá.
    Moc mě to nebavilo.
    Ale jako nápad fakt dobrý.

    Reaguj na tento komentář
Bez nadpisu
 od autora Kus

    Zajímavý počin. Jak už hodnotí výše, pro nějaké "učení se balení" to není. Bylo by to ale myslím dost zajímavé udělat takovéto interaktivní videjko na ukázku toho, co se stane, když špatně zareaguješ na nějaký čin holky a jak reagovat správně. Případně do videa i doplnit na jaké sekundární projevy si dát pozor.

    Reaguj na tento komentář
Někdy příliš omezené odpovědi
 od autora Dada00007

    Skončil jsem jen na 46%. Klub jsem na první pohled prošel na výbornou, Dana se bavila. Pak ale přišla scéna nad nočním městem a ani jedna z odpovědí nebyla ta správná. Jak jinak se ale mám v klubu chovat, když, jak už tu někdo napsal, balič má tak omezená témata a odpovědi? Pro nějakou sortu lidí to platí, ale zdá se mi, že na Danu by měl balič v klubu zapůsobit alespoň trošku víc inteligentně - klidně i s rizikem, že neprojde jednou nebo dvěma testovacími otázkami.

    Hru samozřejmě zkusím znovu, ale dost mi na ní vadí to, že u možností volby, kde není předem jasně vidět, co balič udělá, musím jen zkoušet, co z něj vypadne, a pak, pokud to pokazí, celou hru spustit odzačátku.

    Těším se na nějaké vaše další názory :-)

    Reaguj na tento komentář
Bez nadpisu
 od autora johny

    Jako napád dobrý. Při první hře mi v některých pasážích nebylo tak úplně jasný, co daný klik způsobí za akci. Když už si dal někdo práci vyrobit takové dílko, nebyl by na škodu něco jako výukový mód, kdy se po zvolení příslušné akce objeví komentář, proč je dobrý nebo špatný něco takovýho udělat.
    Taky by mě zajímalo bodový hodnocení jednotlivývh akcí. Třeba ohodnocení výběru pití nebo pobavit/nepobavit se s načuřeným spolužákem.
    Jo a jinak - vypadá to, že frajer sebou vodí ještě nějakýho sekundanta, co mu nosí vejbavu. Jak jinak si vysvětlit, že za ranního rozbřesku na zapadlý zastávce má po ruce noťas? A kor, když předtim nesl lahev vína a dvě sklenky... Vlastně už vím, je to jen hra... :-)

    Reaguj na tento komentář
Správné řešení
 od autora Anonym

    Zdravím. Povedlo se to někomu projet na 100%? Nebo alespoň řekněme na 85 procent a chtěl by se o toto řešení podělit s ostatními? Celkem by mne a možná i ostatní zajímalo, jak se podle autorů filmu má správně "projet" například tou pasáží na hradě/vyhlídce a podobně. Díky

    Reaguj na tento komentář
    Re: Správné řešení
     od autora RaShCZ

      Nojo, povedlo. [S07] Návod je v podstatě v tomto článku, protože hlavním klíčem je chovat se první polovinu více jako svůdce, kdežto v druhé polovině spíše romanticky.

      A ohledně pasáži na vyhlídce si máš s dotyčnou přiťuknout. [S03]

      Reaguj na tento komentář
    Re: Správné řešení
     od autora Tom

      A keď už budeš fakt v koncoch na youtube je vela videí. Snáď ich budeš vedieť nájsť [S03]

      Reaguj na tento komentář
Bez nadpisu
 od autora Dawe987

    Jakto že to nefunguje?

    Reaguj na tento komentář
    Re:
     od autora RaShCZ

      Mně to funguje. [S03]

      Reaguj na tento komentář